Klachten
In onze praktijkvoering doen we onze uiterste best om u zorgvuldig van dienst te zijn en streven we naar een open, duidelijk en prettig contact met onze patiënten. Maar soms gaat er toch iets mis en bent u niet tevreden. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. In dat geval willen we dit graag zo snel mogelijk van u weten. Wellicht kan een openhartig gesprek meer duidelijkheid geven over de situatie. We kunnen dan samen op zoek gaan naar een oplossing. En het uiten van uw klacht stelt ons in staat de zorg voor de toekomst te verbeteren. Aarzel dus niet om contact op te nemen!
U kunt uw opmerking of klacht kenbaar maken door een klachtenformulier in te vullen of telefonisch contact met ons op te nemen. Het klachtenformulier vindt u op onze website maar is ook verkrijgbaar aan onze balie. Nadat we uw klacht hebben ontvangen nemen we zo snel mogelijk contact met u op. Dit kan telefonisch zijn of via het maken van een afspraak. Wij streven er naar uw klacht uiterlijk binnen 4 weken in behandeling te nemen en af te ronden.
Link naar het Klachtenformulier
Link naar het Klachtenreglement
Er kan zich een situatie voordoen waarin we er onderling niet uitkomen of waarin u zich genoodzaakt voelt uw klacht ergens anders neer te leggen. U kunt uw klacht dan voorleggen aan een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zal bemiddelen tussen beide partijen om te zoeken naar een gezamenlijke oplossing. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, wordt als vertrouwelijk behandeld.
Als u er via bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht aanvragen bij een geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Voor bemiddeling door een klachtenfunctionaris of een bindend oordeel van een geschillencommissie zijn wij aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE).
Contactgegevens Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg:
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
Tel: 088 0229100
Website: www.skge.nl